Feliz Navidad - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van haraldsusan - WaarBenJij.nu Feliz Navidad - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van haraldsusan - WaarBenJij.nu

Feliz Navidad

25 December 2012 | Costa Rica, Monteverde

Of wel gezegd fijne feestdagen allemaal, we zitten nu in Monteverde hoog in de bergen, waarbij de wolken soms voor mist en een beetje neerslag zorgen. Dus helaas geen coctail voor ons op het strand, maar gewoon met een biertje in de winterkleren. Voor suus de eerste kerst met een biertje in plaats van een wijntje.

Vanuit Tortugero zijn we vertrokken naar Puerto de Viejo de Talamanica, of beter gezegd het relaxplekje in Costa Rica. Als gaat hier heerlijk op z´n tijd en eenmaal aangekomen zit je gelijk in die relaxmodus. Hier zijn we 3 dagen gebleven, waarvan lekker gechild en een fijne wandeling gemaakt in het nationaal park Cahuita. Een mooie wandeling langs de zee, met onderweg een flinke regenbui. Op zich niet zo erg, alleen moesten we een uitmonding van de zee oversteken die door de regenbui flink groot was geworden waardoor we heerlijke natte voeten kregen. Onderweg een cappichino aapje van dichtbij gezien, en een wasbeertje(althans zoiets) en enkele mieren, krabje en enkele vogels.

Vervolgens zijn we naar Monteverde vertrokken. Dit plaatsje licht tussen de wolken, zohoog zit je hier. Erg gaaf en soms geweldig mooi uitzicht. Op de dag voor kerst een wandeling gemaakt, wat voor harald een vaste traditie is, en daarna vooral lekker luilakken. En voor eerste kerstdag stond er wat speciaal op het programma, namelijk de canopytour. Of wel gezegd de kabelbaantour. En dit was echt super super super VET. De gewone kabelbanen waren leuk, met name als je over de boomtoppen heen vliegt. Echt bijzonder. Maar aan het eind van de tour ga je als superman over de boomtoppen. Dit betekent al hangend onder aan een kabel over de boomtoppen en dit een kilometer lang. Echt mega mega mega mega vet. En tot slot volgde nog de mega tarzan swing, een vrije val van enkele meters en daarna lekker heen en weer swingeren. Werkelijk waar een super gaaf gevoel.

Straks gaan we lekker aan het kerstdiner beginnen en morgen gaan we ons weer verplaatsen om donderdag de grens naar Nicaragua over te steken. We hebben hier in Costa Rica gezien wat we wilden en gaan door naar het volgende land. We zijn erg benieuwd hoe dit zal zijn.

De groeten van ons
en bedankt voor de lieve berichtjes allemaal.

• 26 December 2012 - 10:26

Helga:

GAAF!!! Goede verhalen zeg! Bier ipv wijn in het buitenland, heel herkenbaar!!! Veel plezier in Nicaragua!

• 26 December 2012 - 11:35

Oom Wim En Tante Ria:

Feliz Navidat.
    Blij dat ik niet mee hooefde met de kabelbaan. Maar klinkt prima allemaal.
    Dat wijntje komt nog wel weer een keer, maar de ervaring is nu belangrijker.
    goede jaarwisseling .

Wim en Ria

• 26 December 2012 - 11:41

Bram & Berthien & Berend:

Hey Harald & Susan!

Mooie eerste verhalen. Vooral die superman-kabelbaan klinkt TOP!
    Hier missen jullie komend weekend de eerste Braandheultjes-familie-jaar-afsluitings-borrel! Jammer hè ;-)
    Veel plezier daar en fijne feestdagen!

Groeten!

• 26 December 2012 - 11:44

Gerrit En Dianne:

Wat super gaaf wat jullie allemaal meemaken!
    Nog fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling!

Familie Blankena

• 26 December 2012 - 13:06

Keetie Hanekamp:

Leuk om jullie verhalen te lezen, fijn om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben! En wat klinkt dat ontzettend gaaf zeg die canopytour! Heel veel plezier daar :) Liefs Keetie

• 26 December 2012 - 14:40

Gerben:

Potverdikke, net effe wat youtube-filmpjes van die tarzan-sprong zitten bekijken, maar dat is geen kattepies... Eerst dat gevecht met die hond, nu dit. Gelukkig snel door naar het o-zo veilige land Nicaragua!
    Fijne dagen!

• 26 December 2012 - 15:09

Monique En Youri:

Hai Suus en Har,

Mooi verhaal om te lezen! Hopen dat jullie de volgende trip in Nicaragua ook mooie belevenissen meemaken. Wij wachten in ieder geval op jullie volgende verhaal! Hopelijk hebben jullie mooie kerstdagen achter de rug! Hopen snel weer iets van jullie te horen/lezen en anders een super 2013!!!

Liefs Monique en Youri

• 26 December 2012 - 16:52

Johan En Mirjam:

Hallo Harald en Susan,
    Wat mooi dat jullie dit meemaken,ben jaloers op jullie,de natuur lijkt me zo mooi.
    Ik hoop dat je geniet van dit avontuur.
    Mooie feestdagen en een mooie buitenlandse jaarwisseling.
    We volgen jullie met dit verslag,leuk om te lezen,
    Groet je oom en tante oet maarkel.

• 26 December 2012 - 17:02

Mam:

Supergaaf zeg. Vanavond komen opa en fieke de foto's bekijken want het is moeilijk om de foto's
    uit te printen.
    Jee wat is het daar mooi zeg. Geen wonder dat jullie daarnaar toe zijn gegaan.
    Geniet er maar mooi van, de tijd is zo weer voorbij.

Kusjes, pap en mam. (en de wang van Harald ziet er alweer goed uit).

• 28 December 2012 - 15:56

Sandra:

Ha Har en Suus!!
    Super gaaf ja! Wat een uitzicht, wat een ervaringen!
    Groeten van ons en een kus van O&M!

• 30 December 2012 - 23:03

Marloes:

Ha Har en Suus!!

Leuk om zo mee te lezen wat jullie meemaken daar. Op de foto's ziet het er allemaal super uit, jaloers hier in het koude Nederland :-)
    Een fijne jaarwisseling alvast en genieten de komenden maanden!!

Marloes

• 02 Januari 2013 - 09:23

Dirk Fred En De Jongens:

Hoi Har en Suus,
    Mooi om de foto's te zien en het verhaal te lezen. Echt cool al die dieren. Vooral die krokodil ziet er spannend uit. Mooi al die bergen. Wij komen net terug uit de bergen, maar die waren wit. De jongens mochten voor het eerst met stokken skiën. Dat was echt vet. Gelukkig nieuwjaar. Hoe was het Oud en Nieuw daar? Hadden jullie ook vuurwerk? Groetjes van Iker. Groetjes Dobbe. Gelukkig 2013 van Yoes. Nog veel plezier van Jippe. Dikke kus van ons allemaal. Rustig aan!!!

• 03 Januari 2013 - 13:58

Iris Nijland:

Hallo buurtjes,

Heb heel veel plezier en geniet van jullie reis.

Groetjes Iris Nijland

en natuurlijk van Anita, Jan en Sander

• 04 Januari 2013 - 15:23

Arnoud:

Beste wensen, Harald en Susan!

Proosten op het nieuwe jaar met Imperial, je kunt het slechter treffen ;-) En ook meteen een toekan gespot, gaaf hoor! Geniet van het Pura Vida! :)

Groeten!
    Arnoud

• 05 Januari 2013 - 15:37

Gerard En Truus:

Hallo luitjes,
    Gisteravond met personeel aan de zaak een nieuwjaarsborrel gedronken. Gezellig!
    Hoorden dat jullie aan de "grote"reis waren begonnen.
    Wij wensen jullie heel veel plezier en alle goeds.
    Hopen jullie t.z.t. in goede gezondheid te ontmoeten.
    Wij blijven het reisverslag volgen. Leuk.
    groetjes Gerard en Truus

groetjes ons

• 08 Januari 2013 - 15:45

Cora Van Zon:

Hoi Suzan en Harald

Leuk jullie verhalen en sorry voor mijn late reactie maar ben nu een beetje bijgelezen haha.
    Zie dat jullie je goed vermaken en dat is fijn en aan het koude weer in nederland mist je niks.
    Wens jullie nog een heel gelukkig nieuwjaar, maar dat zal wel lukken.

Veel liefs van mij

Cora

• 08 Januari 2013 - 20:53

Laura/Roy:

Hey suus en harald!! Ik zie dat ik een beetje laat ben met lezen maar dat maakt het niet minder indrukwekkend om te lezen dus wil niet weten hoe de ervaring voor jullie is! Gaat! Kan alleen maar jaloers zijn en ben benieuwd naar jullie volgende tripje .. Geniet van elkaar en alles! Tot een volgend berichtje ! Veel liefs van Roy en mij!!

• 08 Januari 2013 - 20:53

Laura/Roy:

• 09 Januari 2013 - 16:28

De Wuestmannetjes:

Hee Harald en Susan,
    even een berichtje van onze kant....De beste wensen voor 2013 !! Maak er een mooi jaar van .....volgens mij moet dat met zo'n begin wel gaan lukken.
    De eerste week is alweer voorbij.....heel Splo is volgens mij aan het voorbereiden voor de carnavalsoptocht. Dat gaat vast een gezellige boel worden.
    Erg benieuwd wat jullie weer allemaal beleefd hebben.
    Veel plezier nog.
    Groetjes van ons

• 09 Januari 2013 - 19:46

Ina Van Wifferen:

Ha Harald en Susan.

Als ik het verhaal lees en de foto´s zie kan ik me voorstellen dat jullie het prima naar de zin hebben.
    Ik wens jullie een heel goed vervolg van jullie reis en veel plezier. Ook namens Guus natuurlijk.
    Liefs van ons.

• 09 Januari 2013 - 19:50

Wim En Eeke:

Geniet van elkaar en al het mooie om jullie heen.
    Hartelijke groeten Wim en Eeke

• 10 Januari 2013 - 10:19

Fre Van Wifferen Staman.:

Goedemorgen Harald en Susan.

Wat een prachtige verhalen en wat zien jullie veel, we wensen jullie nog vele mooie momenten.
    groeten van ons Bert en Fre