Viva la Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van haraldsusan - WaarBenJij.nu Viva la Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van haraldsusan - WaarBenJij.nu

Viva la Mexico

09 Februari 2013 | Mexico, Mérida

Halllo Allemaal,

Hier weer een berichtje van ons, als eerste ALAAF, of zoals ze hier zeggen OLAAF! Althans dat maken wij ervan. We zitten nu in Merida de Carnavalsplek van Zuid Mexico maar dat later meer over.

We zijn op donderdag uit Panajachel. We wouden heel graag paragliden over het meer van Atitlan, maar helaas stond de wind al een week niet goed, waardoor dit helaas niet door ging. Jammer maar helaas, dus zijn we maar vertrokken naar Mexico. Mexico hadden we niet op de planning staan maar het reizen verloopt sneller dan verwacht dus gaan we ervoor. Donderdag naar San Christobal de las Casas afgereisd, mooie stad in de bergen waardoor het ´s avonds erg koud is. De grens overgang van Guatemala naar Mexico was een bijzondere. Je reist een plaatjes door over de markt en halverwege de markt heb je de grensovergang, alsof het heel lijkt dat je gewoon onder een poort doorloopt. Dan heb je z´n 4 km niemandsland waar wel gewoon een markt is en dan kom je bij de Mexicaanse grens. De grensovergang verliep spoedig waardoor we naar 8 uur reizen op bestemming waren. In San Christobal zijn we de volgende dag naar het Maya dorpje gefietst( suus had net te horen gekregen dat ik mee mag doen met de triathlon) dus al flink getraind. Het fietsen was erg steil en pittig en dat op een oude mountenbike (waar Harald eerst aangesleuteld heeft, omdat ze kapot waren). Het maya stadje staat bekend om zijn bijzonder kerk. In deze kerk drinken de mensen namelijk frisdrank, om het boeren op te wekken. Het boeren moet de kwade geesten verjagen. In de kerk dus ook allemaal frisdrankflesjes, verder heel veel verschillende goden, en men aanbid deze door op de grond kaarsen aan te steken en op de grond dennennaalden te gooien. De volgende dag een mooie boottocht gemaakt door een kloof van 1km hoog, erg gaaf om te zien.

Vervolgens zijn we doorgereist naar Palenque, dit stadje staat bekend om de ruinus van de maya´s. Hier in de jungle geslapen, waar we helaas in de avond nogal wat last hadden van geluidsoverlast( dj die tot 2 uur aan het draaien was en overal hondengeblaf) toch jammer midden in de jungle. Daarna naar aqua azul geweest een mooie waterpark met verschillende watervallen, waar we ook even een verrissende duik konden nemen.

Hierna zijn we via Campeche naar Cancun gereist om vervolgens naar het eiland Isla Muijers te gaan, een fantastisc eiland met mega mooie uitzicht. Hier lekker gerelaxd en gesnorkeld. Daarna door gereisd naar Isla Holbox, ook een mooie en mega relax eiland, alleen minder toerisme en meer natuur. Tot slot door naar Rio de Lagartos, hier een mooie boottocht gedaan om flamingo´s te spotten. Super gave dieren, knal roze en heel apart als ze lopen: die ´knieëen´ draaien andersom. Tijdens de boottocht ook diverse vogels gezien en ook nog 3 grote krokodillen.

Dan tot slot van waar we nu zijn, zijn we doorgereist naar Merida om hier het Carnaval te vieren. Het carnavalfeest is hier donderdag begonnen met een kinderparade. Vrijdagavond was de sponsorparade om 7 uur. Dit was erg mooi met verlichte wagen en veel dans en vanavond is er de grote parade om 7 uur. De wagens en de kleding zijn echt prachtig. Iedereen is heerlijk uitgelaten en op de hoofdweg van de stad staan 10 verschillende podia opgesteld met naar de parade allemaal dj´s en bandjes. één groot feest dus. Het weer is hier heerlijk z´n 35 graden. Zondagavond(morgen) vertrekken we naar Belize voor ons laatste stukje van de reis, want vanaf zondag hebben we ´nog maar´ 4 weken te gaan. Het reizen gaat echt mega snel. Gelukkig genieten we enorm en hebben we tig foto´s waarop we alles nog eens kunnen herbleven. Wij wensen jullie allemaal nog veel plezier met de sneeuw en hopen dat het voorjaar daar voor de deur staat.

Iedereen weer bedankt voor jullie reacties. Echt super leuk om alle reacties te lezen.

Veel liefs Harald en Susan

• 10 Februari 2013 - 15:21

Harmjan:

mooi. aan de verhalen te lezen hebben jullie het echt naar je zin daar.

geniet er nog even van de laatste paar weken.

• 10 Februari 2013 - 16:38

Monique En Youri:

Hey Suus en Harald!

Leuk om weer een reisverslag van jullie te lezen!
    Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat!
    Carnaval vieren met 35 graden....jullie hebben het maar slecht daar!
    Om jaloers op te worden!
    Wij zijn hier ook volop carnaval aan het vieren!
    Jullie worden dan wel erg gemist hoor!
    Harald, Monique heeft gisteravond jullie traditie voortgezet en alleen een moezeltje achterover geslagen : )

Heel veel plezier daar! Geniet van elkaar en van alles wat op jullie pad komt.
    Hier is het nog lang geen voorjaar! Vannacht is er weer een dik pak sneeuw gevallen!

Liefs en groetjes!

• 11 Februari 2013 - 09:33

Mam:

He Popke en Harald,

Ik was het verhaal aan het lezen + de foto's, staat de foto vanHarald er net voor, aan het snorkelen, komt pappa net binnen, nou:
    dat is een komisch gezicht zeg. Het ziet er allemaal weer prachtig uit he.
    Geniet nog maar mooi samen, want nu gaat het wel snel allemaal.

Groetjes van ons allemaal.

• 12 Februari 2013 - 08:26

Demi & Remon:

Hi Suus en Harry!

Wat een leuke dingen beleven jllie daar zeg!

Carnaval vieren is daar veel fijner met zulke heerlijke tempraturen pfff heel jaloers!!
    Wij bibberen hier gewoon van de kou HAHA
    We hebben jullie gemist met de carnaval hier! Gelukkig nog wat leuke foto's over de whatsapp !!
    Altijd leuk!

Genieten daar!!!!

XXXX

• 13 Februari 2013 - 16:08

Arnoud:

Hoi Harald en Suus,

Kleurrijke verslagen, leuk om te lezen! Hier nog een andere triatlon-tip; mobiliseer een stuk of dertig Mexicanen en laat ze 'en polonaise' 12,8 kilometer. Pak je meteen een wereldrecord af ;-)

Groeten!!

• 13 Februari 2013 - 16:49

Patricia, Opa En Fieke:

Hee suus en harrie,

Hier weer een berichtje van mij. Ik heb opa en Fieke jullie verhaaltje weer voorgelezen en dat vonden ze erg mooi. Zelf had ik wat moeite met al die plaatsnamen ;p Maar van ons allen, Heel veel plezier en geniet er nog van!

• 15 Februari 2013 - 14:15

Alfred:

Hoi,

Leuke verhalen sc hrijven jullie...haha...inderdaad een van de mooiste trainingsrondjes dit jaar!!

Enjoy!! Alf

• 23 Februari 2013 - 11:14

Liesbeth:

Hey reizigers van het goede leven!

Wat een mooie foto's om t ebekijken, vooral als je eerst de verhalen leest en daarna de foto's
    Geniet nog ff van jullie laatste weken en tot snel in het tot nu toe zéér koude Nederland, want daar zal eht vast aangenamer zijn.

Groetjes Ruud, Liesbeth Chris en Dhani

• 03 Maart 2013 - 23:38

Marti:

ohhhh....het is alweer maart.....tijd vliegt !!
    Hoop dat alles goed gaat met jullie. Hier alles OK. Volgens mij wordt het deze week echt lente....hoop het..hahaha. Nog eventjes dan komen jullie alweer terug.
    Geniet nog even lekker van het "wegzijn" en van alle mooie dingen daar. Alvast goede reis en tot gauw !!
    Groetjes van ons
    Doeiiiii

• 04 Maart 2013 - 20:54

Ineke & Fam. :

Haj Suus en Harald!
    Nog even dan konen jullie weeer terug van jullie super reis! Leuk om op de site mee te kunnen genieten. Goede terugreis en tot snel! :)
    Lieve groeten, Diederik Ineke Kick en .... :)